קניות ברשת
בשנת 1990 נוצרה רשת האינטרנט ע"י טים ברנרס-לי, בשנת 1991 נהפכה למסחרית. 3 שנים לאחר מכן, ב1994, נפתח האתר הראשון שהציעה אפשרות לביצוע " קניות ברשת ".
כיום, כמעט כל בית בישראל מחובר לרשת האינטרנט, ולא רק בבית, היום האינטרנט זמין גם בדרכים, בסלולרי, במחשב הנייד וכו...הזמינות והנוחות של האינטרנט שינו את הצורה שבה הצרכן הממוצע רוכש מוצרים.
היום, חלק גדול מאוד מהצרכנים בוחר לבצע קניות ברשת , בין אם מדובר על מכונית יקרה או "סתם" מכונת גילוח פשוטה. העובדה שבלחיצת כפתור אפשר לרכוש מוצר מבלי לעזוב את הבית הופכת את ביצוע הקניות ברשת לאטרקטיבי במיוחד.
מלבד העובדה שקניות ברשת היא פעולה זמינה במיוחד ("בלחיצת כפתור") יש לה יתרונות נוספים, למשל:
קניות ברשת מאפשרת מבחר עצום של מוצרים, הרבה יותר משכל חנות "פיזית" יכולה להכיל.
קניות ברשת מאפשרת לצרכן לבדוק ולהשוות מחירים בצורה נוחה.
רשת האינטרנט הפכה את העולם לכפר גלובלי, שיווק באינטרנט אינו מוגבל בגבולות מדינים או פיזיים.
ריבוי הצרכנים הוביל באופן טבעי לריבוי העסקים אשר החליטו לעסוק בשיווק באינטרנט ולהציע את שלל מוצריהם ברשת. מובן, שככל שגודל מספר העסקים כך גם גדלה התחרות. קניון אינטרנט של Webmall מהווה במת מכירות לעסקים אשר מעוניינים לעסוק בשיווק באינטרנט ויעודד קניות ברשת של צרכנים ע"י מתן של מבצעים מטורפים.